3 évvel ezelőtt írtam egy rövid összefoglalót arról, hogyan használjuk helyesen az óriáslabdát. Ha már van egy ilyen jó kis eszköz, akkor nehogy ártsunk vele magunknak, hozzuk ki belőle a legjobbat ☝️😃
Én nagyon sokszor használom, mivel a stabilizáló tréningeknél szinte kötelező darab, de a szenior és kismama tornánál is jó hasznát vesszük.TUDTAD?
Óriáslabdán (fitballon) ülni edzésen vagy akár munka közben nagyon hasznos, de nem mindegy, hogy hogyan ülsz rajta!
Lássuk először a jótékony hatását:
➡️ Ún. dinamikus ülés valósul meg vele, hiszen a labda gömbölyűségének köszönhetően ösztönösen gurulgatunk rajta, ezzel pedig folyamatos mozgásban tartjuk a gerinc kisízületeit, mellyel hozzájárulunk az ízületi folyadék termelődéséhez. Ez táplálja az ízületek porcfelszínét és segít megőrizni azok egészségét. A törzs mozgásai által a szöveteink jó keringése is biztosított.
➡️ Mivel a gömbölyű labda instabil ülő alkalmatosság, az ún. antigravitációs izmaink nagyobb munkára vannak kényszerítve. Ez természetesen csak a helyes tartásnál… More